Saturday 16 April 2011

masa rehat


Bila banyak sangat perkara yang di fikirkan otak pun leh jadi tepu. nak fikir tentang masa depan tetang duit tentang kerja tentang keluarga tentang diri sendiri. macam macam hal. bila dah terlalu banyak, mula hilang fokus dan jadi tak betul.
kalau dulu macam macam yang aku fikir. nak jaga hati lagi nak jaga diri lagi nak ingatkan itu ini. pening dan berat sangat rasa. tapi itu dulu. sebelum aku kini. sebab sekarang aku rasa lapang. tiada yang berat yang perlu aku fikir.tenang.
ye sekarang masa untuk aku berehat. merehatkan otak aku dari pikul beban. hari minggu cam ni duk golek golek atas tilam sambil ngadap blog yang entah ape ape nie. dah lame rasanye aku tak berehat macam ni, kalau dulu ade je mende yang aku kene buat. memang tak cukup rehat.
sekarang aku tak perlu fikir ape lagi. hanya aku dan diri aku je. itu lebih baik. aku nk buat ape pun boleh. aku nak duduk diam je pun boleh. yang penting aku happy kan?
ape ape pun hargailah masa senang yang ada kini. sebab bila dah hilang masa tu tak kan berputar balik.

No comments:

Post a Comment